Welkom,
Leuk dat je even bij me langs komt, kijk rustig rond , laat een reactie achter en misschien vind je het ook leuk om volger te worden .


Volgers

zaterdag 22 april 2017

Get well soon!

Hallo allemaal,

Vandaag weer even heerlijk voor me zelf bezig geweest. Ik heb de gelliplate er weer eens bij gepakt en heb de kaart hieronder er mee gemaakt. 


Ik zal in het kort vertellen hoe ik dit gedaan heb.
Ik heb een stuk aquarel papier van 13x13 genomen. Hiervoor gebruik ik het Mixed-Media papier 300 grams van Canson en ik neem dan de gladde kant.
Toen heb ik op mijn ronde gelliplate een beetje distress inkt in 2 kleuren aangebracht en dat heb ik uitgerold met m'n brayer. Dat heb ik met behulp van m'n misti aangebracht op het papier. 
Waarom heb ik de misti hiervoor gebruikt? Ik wilde evt nog toevoegingen er aan doen en dus moest ik de afdruk op precies de zelfde plek kunnen maken. Ik heb ook idd nog een script stempel aangebracht met dezelfde blauwe distress inkt. 
Daarna heb ik m'n bloemen stempel genomen en ik heb met m'n zig markers inkt aangebracht op de stempel. Doe wel kleur voor kleur! Als je dan tevreden bent over de afdruk neem je een kwastje en wat water en ga je de randjes uitwassen. Dus gewoon met je natte kwastje langs de randjes en naar het midden toebrengen. Dan zul je zien dat de kleur in een lichte versie over je gehele afdruk verschijnt. 
Toen ik daar over ook tevreden was heb ik de tekst in het zwart met versafine gestempeld en heb ik nog stipjes om de gelliplate afdruk gezet met een zwarte fijnliner.
Nog even een matje achter je papier en het geheel op een witte kaart plakken en klaar is je kaart!

Ik hoop dat het zo een beetje duidelijk is.
Als het nog niet helemaal duidelijk is, kijk dan even op de fb pagina of op het youtube kanaal van Diny Sprakel. Zij heeft op de beurs in Den Bosch een filmpje gemaakt waarin ze heel duidelijk laat zien hoe je de stempel op deze manier inkleurt.

Leuk dat je weer even langs bent geweest en ik hoop je snel weer te mogen begroeten hier!
 photo Groetjesleegpng_zps7261f41e.png
Gebruikte materialen:
Distress inkt mustard seed en peacock feathers

2 opmerkingen:

Elise zei

Prachtige kaart, Heleen!! Erg mooi, die combinatie van de gelliplate met de stempels. Ook erg mooie kleuren!
Liefs Elise

bolletjelucky.blogspot.com zei

Wauw Heleen dat heb je prachtig gedaan. Wat een mooie kleuren en een mooie afwerking. Ik krijg meteen zin om ook mijn gelli-plate weer eens te pakken ;p
Lieve groetjes Miranda